• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
جمعه 30 آبان 1399
کد مطلب : 116278
+
-

تهیه مستند اجتماعی در رودبار قصران

تهیه بانک اطلاعاتی با هدف جمع‌آوری اطلاعات از فرهنگ، آداب، رسوم و هنر ساکنان منطقه رودبار قصران در فرهنگسرای فشم در حال اجراست.
«منصوره صالحی» مدیر فرهنگسرا گفت: «این مستند اجتماعی در قالب فعالیتی گروهی با حضور جمعی از فعالان اجتماعی منطقه رودبار قصران تهیه می‌شود. هدف از این کار حفظ و احیای آداب و رسوم و فرهنگ و هنر مردم اوشان، فشم و میگون است.»
او افزود: «اهالی می‌توانند با ارائه مطالب، مدارک و عکس‌های قدیمی، تصویر اسناد قدیمی شامل قباله ازدواج، بنچاق، قراردادها، دستور پخت غذاهای محلی و تصاویر قدیمی از طبیعت رودبار قصران در این فراخوان شرکت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 2604535 تماس بگیرند. 

خط ویژه‌‌ /برای خودروهای امدادی
طرح مسیر ویژه‌‌ تردد خودروهای امدادی با هدف سرعت‌بخشی در ارائه خدمات امدادی به‌زودی در خیابان‌های منطقه3 اجرا می‌شود. «احمد تواهن» شهردار منطقه 3 گفت: «جنوب خیابان دولت برای خدمت‌رسانی سریع خودروهای امدادی خارج از دسترس است. بنابراین برای ایجاد دسترسی گروه‌های امدادی در زمان بحران به‌زودی مسیر خط ویژه در یکی از طرفین خیابان دولت ایجاد می‌شود. محدوده با دوربین‌های ترافیکی برای نحوه اجرای صحیح رصد می‌شود.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید